Zdrowie

Rower na wiosnę – podstawowe naprawy i wymiana koła

Posiadanie zdolności tak nazywanych technicznych i powiązanej z tym zdolności wykonywania wielu niezmiernie rozmaitych, drobnych napraw oraz usuwania niespodziewanych usterek, jakie nas dotykają w trakcie stworzonego przez nas codziennego funkcjonowania jest rzeczą nader korzystną. A w głównej mierze pożyteczną, ponieważ dzięki temu oszczędzamy raz za razem gigantyczne ilości czasu oraz pieniędzy.

A nawet oraz nerwów, jakie tracimy, gdy na przykład nieoczekiwana awaria w środku nocy instalacji elektrycznej sprawia, iż przestaje u nas wszystko funkcjonować, a my nic nie możemy z tym zrobić do rana, a nawet dłużej, nim uda się wezwać należytych fachowców bądź spowodować ofertę na samochód na akumulator dla dzieci. A czasem przecież tego rodzaju awaria to niesłychanie prosta kwestia do naprawienia, jak na przykład wymiana bezpiecznika, czy odszukanie miejsca, gdzie jest tzw. przebicie prądu. Tak samo jest z kwestiami, jakie używamy.

Warto potrafić robić co poniektóre rzeczy na przykład przy posiadanym rowerze, jeśli tylko w wielu przypadkach go użytkujemy. Nie wiemy albowiem, kiedy tak właściwie może nadejść chwila, że coś niespodziewanie ulegnie awarii oraz poprawniejszym rozwiązaniem będzie samodzielna naprawa, zamiast wożenia sprzętu do specjalistycznego warsztatu.

Na przykład ważne jest wiedzieć jak i kiedy tak właściwie przekształcić koło w rowerze? Na pewno nie jest to najprostsza z czynności. Nad zmianą koła musimy się zastanowić w głównej mierze w owym czasie, kiedy w trakcie jazdy odczuwamy, że w tylnej piaście nie wszystko pracuje tak jak niegdyś.

Kiedy słyszymy niepokojące zgrzyty i otarcia. Może również do tego dojść mniej czy też bardziej krzywe kręcenie się koła. To wszystko może oznaczać wyrobienie się niektórych detalów i by mieć pewność, że na dłuższej trasie nic się nie stanie, musimy wymienić koło. Samo koło nie jest wybitnie drogie. By tego dokonać, potrzebny będzie nam zestaw narzędzi rowerowych, a szczególnie płaskie klucze do odkręcenia tylnego koła. Musimy rozpocząć od odkręcenia śrub przytrzymujących tylne koło. Po osiągnięciu tego, jeśli nie chcemy zdejmować łańcucha, wypada się chwilkę pobawić, żeby zdjąć go z tylnych zębatek i uwolnić całe koło.

Dodaj komentarz